Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Solcu- Zdroju zatrudni asystenta rodziny na ½ etatu na umowę o pracę.

Osoba ubiegająca się o zatrudnienie musi spełniać następujące wymagania do zatrudnienia na danym stanowisku:

Wymagania niezbędne:

1. Posiadanie:
a) wykształcenia wyższego na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
b) wykształcenia wyższego na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowanie co najmniej rocznego stażu pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
c) wykształcenia średniego lub średniego branżowego i szkolenia z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną.

2. Posiadanie pełnej władzy rodzicielskiej.

3. Wypełnianie obowiązku alimentacyjnego - w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego.

4. Brak karalności za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

5. Nie figurowanie w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.

6. Prawo jazdy kategorii B.

Wymagania dodatkowe:

1. Znajomość przepisów ustawy o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej.

2. Znajomość przepisów ustawy o pomocy społecznej.

3. Znajomość przepisów ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej.

4. Znajomość przepisów ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.

5. Znajomość obsługi komputera i innych urządzeń biurowych.

Warunki pracy:
- wymiar czasu pracy: ½ etatu,

- zatrudnienie w ramach umowy o pracę, 
- miejsce pracy: teren Gminy Solec-Zdrój oraz siedziba Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju.

Kandydaci zobowiązani są do dostarczenia następujących dokumentów:
- życiorys (CV),
- list motywacyjny,

- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

- kserokopia dyplomu wraz z suplementem, świadectw lub innych dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, kwalifikacje,
- kserokopie świadectw pracy lub zaświadczeń o aktualnym zatrudnieniu, dokumenty potwierdzające staż pracy, 
- oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,

- oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na wskazanym stanowisku,

- zgoda na przetwarzanie danych osobowych zawartych w złożonej ofercie dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji,

- dokumenty powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem.

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku, na które przeprowadzany jest nabór:

1. Opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym.

2. Udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, rozwiązywaniu problemów socjalnych, psychologicznych, wychowawczych z dziećmi.

3. Wspieranie aktywności społecznej rodzin.

4. Udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej.

5. Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin.

6. Realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem".

7. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną.

8. Dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku.

9. Sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach.

10. Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny.

Rekrutacja przebiega dwustopniowo: 
a) wstępna selekcja kandydatów ma na celu ustalenie, czy kandydat spełnia wymogi
formalne określone w ogłoszeniu o naborze i dokonywana jest przez komisję rekrutacyjną powołaną przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju,
b)  merytoryczna selekcja kandydatów przeprowadzana jest przez komisję rekrutacyjną i
polega na przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej ze znajomości zagadnień objętych wymaganiami od kandydata.

Osoby spełniające wymogi formalne zostaną powiadomione telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.

Przed zawarciem umowy kandydat jest zobowiązany do doręczenia zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego oraz zaświadczenia o niefigurowaniu w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.

Oferty wraz z dokumentami należy składać:

Osobiście w pokoju nr 1 w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Solcu - Zdroju w godzinach od 7:00 do 15:00 lub pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. 1 Maja 10, 28-131 Solec – Zdrój w terminie od  24.11.2025 do 12.12.2025.

Aplikacje które wpłyną do GOPS /liczy się data otrzymania dokumentów przez GOPS/ po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.