Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Solcu- Zdroju zatrudni asystenta rodziny na ½ etatu na umowę o pracę.
Osoba ubiegająca się o zatrudnienie musi spełniać następujące wymagania do zatrudnienia na danym stanowisku:
Wymagania niezbędne:
1. Posiadanie:
a) wykształcenia wyższego na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
b) wykształcenia wyższego na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowanie co najmniej rocznego stażu pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
c) wykształcenia średniego lub średniego branżowego i szkolenia z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną.
2. Posiadanie pełnej władzy rodzicielskiej.
3. Wypełnianie obowiązku alimentacyjnego - w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego.
4. Brak karalności za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
5. Nie figurowanie w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.
6. Prawo jazdy kategorii B.
Wymagania dodatkowe:
1. Znajomość przepisów ustawy o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej.
2. Znajomość przepisów ustawy o pomocy społecznej.
3. Znajomość przepisów ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej.
4. Znajomość przepisów ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.
5. Znajomość obsługi komputera i innych urządzeń biurowych.
Warunki pracy:
- wymiar czasu pracy: ½ etatu,
- zatrudnienie w ramach umowy o pracę,
- miejsce pracy: teren Gminy Solec-Zdrój oraz siedziba Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju.
Kandydaci zobowiązani są do dostarczenia następujących dokumentów:
- życiorys (CV),
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- kserokopia dyplomu wraz z suplementem, świadectw lub innych dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, kwalifikacje,
- kserokopie świadectw pracy lub zaświadczeń o aktualnym zatrudnieniu, dokumenty potwierdzające staż pracy,
- oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na wskazanym stanowisku,
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych zawartych w złożonej ofercie dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji,
- dokumenty powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku, na które przeprowadzany jest nabór:
1. Opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym.
2. Udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, rozwiązywaniu problemów socjalnych, psychologicznych, wychowawczych z dziećmi.
3. Wspieranie aktywności społecznej rodzin.
4. Udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej.
5. Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin.
6. Realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem".
7. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną.
8. Dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku.
9. Sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach.
10. Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny.
Rekrutacja przebiega dwustopniowo:
a) wstępna selekcja kandydatów ma na celu ustalenie, czy kandydat spełnia wymogi
formalne określone w ogłoszeniu o naborze i dokonywana jest przez komisję rekrutacyjną powołaną przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju,
b) merytoryczna selekcja kandydatów przeprowadzana jest przez komisję rekrutacyjną i
polega na przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej ze znajomości zagadnień objętych wymaganiami od kandydata.
Osoby spełniające wymogi formalne zostaną powiadomione telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Przed zawarciem umowy kandydat jest zobowiązany do doręczenia zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego oraz zaświadczenia o niefigurowaniu w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.
Oferty wraz z dokumentami należy składać:
Osobiście w pokoju nr 1 w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Solcu - Zdroju w godzinach od 7:00 do 15:00 lub pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. 1 Maja 10, 28-131 Solec – Zdrój w terminie od 24.11.2025 do 12.12.2025.
Aplikacje które wpłyną do GOPS /liczy się data otrzymania dokumentów przez GOPS/ po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.








