Aktualności
Podsumowanie realizacji Projektu FEPŻ
- Justyna Gawior
- Odsłony: 12

Podsumowanie realizacji projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027
Parafia pw. Świętego Mikołaja w Solcu-Zdroju we współpracy z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju w ramach podprogramu 2024 wydała żywność 820 osobom najbardziej potrzebującym z terenu Gminy Solec-Zdrój w łącznej ilości 30 840 kg., co stanowi 63 960 sztuk różnych produktów w czterech transzach.
Link do strony : https://kielce.caritas.pl/wsparcie/ , gdzie można zobaczyć podsumowanie zrealizowanej przez Caritas Diecezji Kieleckiej kolejnej edycji pomocy żywnościowej w ramach Programu Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+).
Na podprogram 2024 składało się 18 produktów:
- artykuły warzywne i owocowe (groszek z marchewką, dżem truskawkowy, koncentrat pomidorowy)
- artykuły skrobiowe (makaron jajeczny świderki, mąka pszenna, płatki owsiane, herbatniki maślane, kawa zbożowa rozpuszczalna)
- artykuły mleczne (mleko UHT, ser podpuszczkowy dojrzewający) ,
- artykuły mięsne (szynka wieprzowa mielona, szynka drobiowa, pasztet wieprzowy, szprot w oleju)
- cukry (cukier biały, miód wielokwiatowy)
- tłuszcze (olej rzepakowy)
- dania gotowe (fasolka po bretońsku).

Ogłoszenie
- Justyna Gawior
- Odsłony: 35
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Solcu- Zdroju zatrudni asystenta rodziny na ½ etatu na umowę o pracę.
Osoba ubiegająca się o zatrudnienie musi spełniać następujące wymagania do zatrudnienia na danym stanowisku:
Wymagania niezbędne:
1. Posiadanie:
a) wykształcenia wyższego na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
b) wykształcenia wyższego na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowanie co najmniej rocznego stażu pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
c) wykształcenia średniego lub średniego branżowego i szkolenia z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną.
2. Posiadanie pełnej władzy rodzicielskiej.
3. Wypełnianie obowiązku alimentacyjnego - w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego.
4. Brak karalności za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
5. Nie figurowanie w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.
6. Prawo jazdy kategorii B.
Wymagania dodatkowe:
1. Znajomość przepisów ustawy o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej.
2. Znajomość przepisów ustawy o pomocy społecznej.
3. Znajomość przepisów ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej.
4. Znajomość przepisów ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.
5. Znajomość obsługi komputera i innych urządzeń biurowych.
Warunki pracy:
- wymiar czasu pracy: ½ etatu,
- zatrudnienie w ramach umowy o pracę,
- miejsce pracy: teren Gminy Solec-Zdrój oraz siedziba Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju.
Kandydaci zobowiązani są do dostarczenia następujących dokumentów:
- życiorys (CV),
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- kserokopia dyplomu wraz z suplementem, świadectw lub innych dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, kwalifikacje,
- kserokopie świadectw pracy lub zaświadczeń o aktualnym zatrudnieniu, dokumenty potwierdzające staż pracy,
- oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na wskazanym stanowisku,
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych zawartych w złożonej ofercie dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji,
- dokumenty powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku, na które przeprowadzany jest nabór:
1. Opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym.
2. Udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, rozwiązywaniu problemów socjalnych, psychologicznych, wychowawczych z dziećmi.
3. Wspieranie aktywności społecznej rodzin.
4. Udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej.
5. Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin.
6. Realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem".
7. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną.
8. Dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku.
9. Sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach.
10. Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny.
Rekrutacja przebiega dwustopniowo:
a) wstępna selekcja kandydatów ma na celu ustalenie, czy kandydat spełnia wymogi
formalne określone w ogłoszeniu o naborze i dokonywana jest przez komisję rekrutacyjną powołaną przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju,
b) merytoryczna selekcja kandydatów przeprowadzana jest przez komisję rekrutacyjną i
polega na przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej ze znajomości zagadnień objętych wymaganiami od kandydata.
Osoby spełniające wymogi formalne zostaną powiadomione telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Przed zawarciem umowy kandydat jest zobowiązany do doręczenia zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego oraz zaświadczenia o niefigurowaniu w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.
Oferty wraz z dokumentami należy składać:
Osobiście w pokoju nr 1 w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Solcu - Zdroju w godzinach od 7:00 do 15:00 lub pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. 1 Maja 10, 28-131 Solec – Zdrój w terminie od 24.11.2025 do 12.12.2025.
Aplikacje które wpłyną do GOPS /liczy się data otrzymania dokumentów przez GOPS/ po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Ogłoszenie
- Justyna Gawior
- Odsłony: 38

GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W SOLCU-ZDROJU informuje, że wydaje skierowania do otrzymania pomocy żywnościowej w ramach Programu Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021 – 2027, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus – Podprogram 2025. Osoby zainteresowane prosimy o niezwłoczne zgłoszenie się do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. 1 Maja 10, 28-131 Solec-Zdrój wraz z kompletem dokumentów potwierdzających wysokość dochodu rodziny z miesiąca poprzedzającego staranie się o skierowanie.
Kwoty kryterium dochodowego uprawniające do pomocy żywnościowej w Podprogramie 2025 wynosi: 2 676,50 zł dla osoby samotnie gospodarującej oraz 2 180,95 zł w przypadku osoby w rodzinie.
Wypłaty świadczeń rodzinnych i z funduszu alimentacyjnego
- Justyna Gawior
- Odsłony: 30
HARMONOGRAM WYPŁAT ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I Z FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO W OKRESIE ZASIŁKOWY 2025/2026
1. 27 PAŹDZIERNIKA 2025 r.
2. 26 LISTOPADA 2025 r.
3. 19 GRUDNIA 2025 r.
4. 27 STYCZNIA 2026 r.
5. 25 LUTEGO 2026 r.
6. 26 MARCA 2026 r.
7. 24 KWIETNIA 2026 r.
8. 27 MAJA 2026 r.
9. 26 CZERWCA 2026 r.
10. 28 LIPCA 2026 r.
11. 27 SIERPNIA 2026 r.
12. 25 WRZEŚNIA 2026 r.
Informacja
- Justyna Gawior
- Odsłony: 42
Bon ciepłowniczy 2025 (zwany również pod nazwą bon energetyczny) – czy przysługuje mieszkańcom Gminy Solec-Zdrój?
Od 1 października Rząd wprowadził nowe świadczenie - bon ciepłowniczy - to forma dopłaty do rachunków za ogrzewanie jako odpowiedź na wysokie koszty CIEPŁA SYSTEMOWEGO. Ciepło systemowe to określenie ma ogromne znaczenie!
Bon ciepłowniczy to dopłata do rachunków za ogrzewanie i zmniejszenie skutków podwyżek cen energii cieplnej. Dopłata przeznaczona jest dla rodzin o najniższych dochodach, zagrożonych ubóstwem energetycznym. Rozwiązanie obejmuje gospodarstwa domowe w całym kraju – zarówno w dużych aglomeracjach, jak i mniejszych miejscowościach.
Świadczenie skierowane jest do gospodarstw domowych korzystających z ciepła systemowego.
Warunki:
- Cena ciepła musi wynosić co najmniej 170 zł za/GJ,
- Dochód gospodarstwa domowego nie może przekraczać 3 272,69 zł netto miesięcznie – w przypadku gospodarstwa jednoosobowego, 2 454,52 zł netto na osobę – w przypadku gospodarstw wieloosobowych.
Przy przekroczeniu progów stosowana jest zasada „złotówka za złotówkę”, czyli wsparcie zostanie odpowiednio obniżone, ale mimo przekroczenia progu można składać wniosek o bon ciepłowniczy.
Wysokość bonu jest uzależniona od cen ciepła - w drugiej połowie 2025 roku będzie to od 500 do 1750 zł, a w 2026 roku od 1000 do 3500 zł.
- 1 000 zł rocznie – gdy cena wynosi od 170 do 200 zł/GJ,
- 2 000 zł rocznie – gdy cena wynosi od 200 do 230 zł/GJ,
- 3 500 zł rocznie – gdy cena przekracza 230 zł/GJ.
Jak i gdzie złożyć wniosek?
Wnioski o bon ciepłowniczy można składać do Wójta Gminy, zgodnie z miejscem zamieszkania w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju lub online z elektronicznym podpisem kwalifikowanym.
Do wniosku koniecznie trzeba dołączyć zaświadczenie, potwierdzające fakt korzystania z CIEPŁA SYSTEMOWEGO! w cenie powyżej 170 zł/GJ. Informuje się, że mieszkańcy Gminy Solec-Zdrój nie korzystają z ciepła systemowego, w związku z tym NIE SĄ UPRAWNIENI do świadczenia pieniężnego w postaci bonu ciepłowniczego.
Ustawa z dnia 12 września 2025 r. o bonie ciepłowniczym oraz o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia wysokości cen energii elektrycznej (Dz. U. z 2025 r. poz. 1302).
Informacja
- Justyna Gawior
- Odsłony: 67

INFORMACJA DOTYCZĄCA PROGRAMU
„OPIEKA WYTCHNIENIOWA” DLA JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO – EDYCJA 2026
Głównym celem programu jest wsparcie członków rodzin lub opiekunów zaangażowanych na co dzień w sprawowanie opieki nad osobą z niepełnosprawnością, poprzez umożliwienie tym osobom doraźnej, czasowej pomocy w formie usług opieki wytchnieniowej, tj. odciążenie od codziennych obowiązków, poprzez zapewnienie opiekunom czasowego zastępstwa w tym zakresie.
Adresatami programu są:
1. dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadającymi orzeczenie o niepełnosprawności lub
2. osobami niepełnosprawnymi posiadającymi:
a) orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
b) orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem wymienionym w lit. a, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2025 r., poz. 913 z późn. zm.)
Program skierowany jest do rodziców i opiekunów osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności oraz dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności, którzy:
- na co dzień sprawują bezpośrednią opiekę,
- wymagają wsparcia w postaci doraźnej, krótkotrwałej przerwy w obowiązkach opiekuńczych,
- potrzebują podniesienia swoich umiejętności i wiedzy w zakresie opieki nad osobami z niepełnosprawnością.
Usługi opieki wytchnieniowej przysługują w sytuacji, gdy opiekun lub członek rodziny mieszka wspólnie z osobą z niepełnosprawnością w jednym gospodarstwie domowym.
W pierwszej kolejności wsparcie otrzymają rodziny i opiekunowie osób z niepełnosprawnością, które:
- stale przebywają w domu,
- nie korzystają z placówek wsparcia dziennego ani całodobowego, takich jak:
- ośrodki wsparcia,
- środowiskowe domy samopomocy,
- dzienne domy pomocy,
- warsztaty terapii zajęciowej,
- nie są zatrudnione, nie uczą się ani nie studiują.
UWAGA:
Osoby chętne do udziału w Programie proszone są o wypełnienie Karty zgłoszenia do Programu „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026 oraz dołączenia do niej:
1. Kserokopii aktualnego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności.
2. Kserokopii dokumentu potwierdzającego ustanowienie opieki prawnej nad osobą niepełnosprawną – w przypadku sprawowania opieki prawnej nad pełnoletnią osobą niepełnosprawną.
Zebrane informacje posłużą do ustalenia zapotrzebowania na tego typu usługę w roku 2026 i aplikowanie o środki finansowe na realizację Programu „Opieka wytchnieniowa”.
Złożenie wniosku nie jest jednoznaczne z przyznaniem usług . Przyznanie opiekuna uzależnione jest przede wszystkim od środków finansowych, które gmina uzyska na realizację programu oraz liczby osób, które zgłoszą chęć uczestnictwa w Programie.
Karty zgłoszenia do Programu wraz z wymaganymi załącznikami należy składać w terminie do 27.10.2025r. w pokoju nr 3 w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00 ul. 1 Maja 10, 28-131 Solec-Zdrój, tel. 41 377 60 39, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Załączniki:
Stypendium szkolne
- Justyna Gawior
- Odsłony: 97
Wnioski o przyznanie świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów na rok szkolny 2025/2026.
Uczniowi przysługuje prawo do pomocy materialnej o charakterze socjalnym w formie:
- stypendium szkolnego oraz
- zasiłku szkolnego.
Stypendium szkolne może otrzymać uczeń znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej, wynikającej z niskich dochodów na osobę w rodzinie, w szczególności gdy w rodzinie tej występuje: bezrobocie, niepełnosprawność, ciężka lub długotrwała choroba, wielodzietność, brak umiejętności wypełniania funkcji opiekuńczo-wychowawczych, alkoholizm lub narkomania, a także gdy rodzina jest niepełna lub wystąpiło zdarzenie losowe.
Kryterium dochodowe uprawniające do ubiegania się o przyznanie stypendium wynosi 823,00 zł na osobę w rodzinie miesięcznie.
Stypendium socjalne szkolne przysługuje wyłącznie uczniom uczęszczającym do szkoły od klasy I do ukończenia nauki.
Wnioski przyjmowane będą w terminie do 15 września 2025 r. w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju, ul. 1 Maja 10, pok. 2.
Zasiłek szkolny może być przyznany uczniowi znajdującemu się przejściowo w trudnej sytuacji materialnej z powodu zdarzenia losowego. O zasiłek szkolny należy ubiegać się bezpośrednio po wystąpieniu zdarzenia uzasadniającego przyznanie tego zasiłku, w terminie nie dłuższym niż dwa miesiące od jego wystąpienia.
Informację na temat stypendium i zasiłku szkolnego, druki wniosków można uzyskać w tut. Ośrodku, pok. 2.
Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością - edycja 2026
- Justyna Gawior
- Odsłony: 143
INFORMACJA DOTYCZĄCA PROGRAMU
„ASYSTENT OSOBISTY OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ” DLA JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO – EDYCJA 2026
Rozpoczął się nabór wniosków w ramach resortowego Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2026.
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
Adresatami Programu są:
- dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
- osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:
- a) o znacznym stopniu niepełnosprawności alboc) traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
- b) o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
UWAGA:
Osoby chętne do udziału w Programie proszone są o wypełnienie Karty zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026 oraz dołączenia do niej:
1. Kserokopii aktualnego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności.
2. Kserokopii dokumentu potwierdzającego ustanowienie opieki prawnej nad osobą niepełnosprawną – w przypadku sprawowania opieki prawnej nad pełnoletnią osobą niepełnosprawną.
Nabór stanowi diagnozę potrzeb na usługi asystencji osobistej dla osób z niepełnosprawnościami zamieszkałych na terenie Gminy Solec-Zdrój na 2026 r. Zebrane informacje posłużą do ustalenia zapotrzebowania na tego typu usługę w roku 2026 i aplikowanie o środki finansowe na realizację Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością”.
Złożenie wniosku nie jest jednoznaczne z przyznaniem usług asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością. Przyznanie asystenta uzależnione jest przede wszystkim od środków finansowych, które gmina uzyska na realizację programu oraz liczby osób, które zgłoszą chęć uczestnictwa w Programie. W pierwszej kolejności uwzględniane będą potrzeby osób z niepełnosprawnościami samotnie zamieszkujących i gospodarujących, które nie korzystają ze wsparcia innych osób.
Karty zgłoszenia do Programu wraz z wymaganymi załącznikami należy składać w terminie do 02.09.2025r. w pokoju nr 1 w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00 ul. 1 Maja 10, 28-131 Solec-Zdrój, tel. 41 377 60 39, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Załączniki:








