Aktualności
Kolejne wsparcie dla osób niepełnosprawnych
- Robert Nowak
- Odsłony: 246
W dniu 17 lutego 2022 Starosta kielecki Mirosław Gębski oraz członek Zarządu Powiatu w Kielcach Stefan Bąk podpisali umowę z wojewodą świętokrzyskim Zbigniewem Koniuszem na realizację tegorocznych zadań w ramach Funduszu Solidarnościowego. Na realizację programu pozyskano środki w wysokości 1 mln 556 tys. zł.
Do województwa trafią rządowe pieniądze na wykonanie dwóch programów finansowanych ze środków Funduszu. Do programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” przystąpiło 65 jednostek samorządu terytorialnego, w tym Gmina Solec-Zdrój.
PROGRAM „ASYSTENT OSOBISTY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ”
Głównym celem programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” jest wprowadzenie usługi asystenta jako formy ogólnodostępnego wsparcia dla dzieci do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności oraz dla osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności. Program ten ma przede wszystkim zapewniać poprawę jakości życia osób niepełnoprawnych, w szczególności poprzez umożliwienie im jak największej niezależności.
https://www.radio.kielce.pl/pl/wiadomosci/olbrzymie-wsparcie-dla-niepelnosprawnych,153767
https://www.kielce.uw.gov.pl/pl/biuro-prasowe/aktualnosci/21065,Wsparcie-dla-osob-niepelnosprawnych.html
https://www.powiat.kielce.pl/starostwo/aktualnosci/Kolejne-wsparcie-dla-osob-niepelnosprawnych-/idn:10197
Dodatek osłonowy
- Robert Nowak
- Odsłony: 412
Dodatek osłonowy został wprowadzony w ramach Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej w celu zrekompensowania wzrostu kosztów energii elektrycznej, cen gazu i żywności.
Wnioski o dodatek osłonowy można składać do 31 stycznia 2022 r. Wypłata dodatków zostanie realizowana w 2022 r. w dwóch równych ratach, tj. do 31 marca i do 2 grudnia.
Osoby, które nie złożą wniosku do końca stycznia, nadal będą mogły to zrobić, jednak nie później niż do 31 października 2022 r. W tym przypadku wyplata 100% dodatku zostanie zrealizowana do 2 grudnia 2022 r.
Wnioski można składać od 10 stycznia 2022 roku do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Solcu – Zdroju, który obecnie funkcjonuje w budynku Gminnego Centrum Kultury w Solcu – Zdroju, ul. Partyzantów 8a w godzinach od 7.00 do 15.00.
Informacji na temat dodatku udzielają pracownicy GOPS pod numerem telefonu: 41 306 71 34.
Wysokości dopłat w ramach dodatku osłonowego:
- Jednoosobowe gospodarstwo domowe otrzyma 400/500 zł* przy założeniu, że jej dochód nie przekroczy 2100 złotych,
- Gospodarstwo 2-3 osobowe otrzyma 600/750 zł* przy założeniu, że dochód nie przekroczy 1500 złotych miesięcznie na osobę,
- Gospodarstwo 4-5 osobowe otrzyma 850 zł/1062,50 zł* przy założeniu, że dochód nie przekroczy 1500 złotych miesięcznie na osobę,
- Gospodarstwo 6 i więcej osobowe otrzyma 1150 zł/ 1437,50 zł* przy założeniu, że dochód nie przekroczy 1500 złotych miesięcznie na osobę.
*Kwota dofinansowania uzależniona będzie od źródła ogrzewania.
W przypadku dodatku osłonowego obowiązywać będzie tzw. zasada złotówka za złotówkę. Oznacza to, że dodatek ten będzie przyznawany nawet po przekroczeniu kryterium dochodowego, a kwota dodatku będzie pomniejszana o kwotę tego przekroczenia. Minimalna kwota wypłacanych dodatków osłonowych będzie wynosić 20 zł.
Pobierz druk wniosku [ docx ]
Klauzula informacyjna [ pdf ]
W dniu 7 stycznia 2022r. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju będzie nieczynny.
- Robert Nowak
- Odsłony: 329
7 stycznia 2022 roku jest dniem wolnym od pracy Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju za święto 1 stycznia 2022 r., przypadające w sobotę. (art. 130 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks Pracy)
Nabór kandydatów na wolne stanowisko
- Robert Nowak
- Odsłony: 731
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Solcu- Zdroju zatrudni od stycznia 2022 r. asystenta rodziny na ½ etatu na umowę o pracę lub umowę zlecenie.
Wymagane wykształcenie wyższe – o kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art.12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 821) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną (zakres programowy szkolenia o którym mowa powyżej określa rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz. U. 2011 Nr 272 poz. 1608) lub wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną.
Więcej informacji można uzyskać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej ul. Partyzantów 8a, 28-131 Solec- Zdrój (budynek Gminnego Centrum Kultury ) lub pod nr telefonu: 41 306-71-34.
Artykuły żywnościowe - odbiór !
- Ksenia Kaczor
- Odsłony: 698
OGŁOSZENIE
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Solcu – Zdroju informuje, że od 06.09.2021 r. będzie wydawana żywność dla osób, które otrzymały skierowanie do otrzymania pomocy żywnościowej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014 - 2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym.
Aby zapobiegać rozprzestrzenianiu się wirusa COVID- 19 żywność wydawana będzie w następujący sposób:
od poniedziałku do piątku od 9.00 do 12.00 z podziałem na sołectwa
Data Miejscowość
06.09.2021r. Solec-Zdrój, Strażnik, Włosnowice, Zielonki
07.09.2021r. Wełnin, Ludwinów, Zagórzany
08.09.2021 r. Świniary, Żuków
09.09.2021r. Piasek Mały, Zagajów, Kolonia Zagajów, Chinków
10.09.2021r. Magierów, Sułkowice, Zagaje Kikowskie
13.09.2021r. Kików
14.09.2021r. Zborów
15.09.2021r. Piestrzec
JEDNOCZEŚNIE INFORMUJEMY, ŻE PRZY ODBIORZE ŻYWNOŚCI OBOWIĄZUJĄ MASKI I ZACHOWANIE 2 M ODLEGŁOŚCI MIĘDZY SOBĄ.
INFORMACJA O SKŁADANIU WNIOSKÓW NA OKRES 2021/2022
- Ksenia Kaczor
- Odsłony: 320
INFORMACJA O SKŁADANIU WNIOSKÓW NA OKRES 2021/2022
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Solcu - Zdroju informuje, że wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych (tj. zasiłku rodzinnego wraz z dodatkami i specjalnego zasiłku opiekuńczego) oraz wnioski o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego na kolejny okres 2021/2022 można składać:
-
od 1 lipca 2021 roku w formie elektronicznej (za pośrednictwem platformy PUE ZUS, Emp@tia, ePUAP);
-
od 1 sierpnia 2021 roku w formie papierowej (osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. 1 Maja 10, 28 – 131 Solec - Zdrój albo pisemnie drogą pocztową na w/w adres).
Nowy okres dla świadczeń z funduszu alimentacyjnego rozpocznie się 1 października 2021 r. i potrwa do 30 września 2022 r.
Nowy okres dla świadczeń rodzinnych będzie trwał od 1 listopada 2021 r. do 31 października 2022 r.
Uwaga! Warunkiem zachowania ciągłości wypłaty świadczeń z funduszu alimentacyjnego jest konieczność złożenia wniosku o przyznanie tego świadczenia do końca września 2021 r., natomiast w przypadku zasiłku rodzinnego do końca października 2021 r.
Jednocześnie informujemy, że kryterium dochodowe uprawniające do zasiłku rodzinnego oraz dodatków wynosi 674,00 zł na osobę (jeżeli dziecko będące członkiem rodziny legitymuje się orzeczeniem o niepełnosprawności 764,00 zł na osobę). Natomiast kryterium dochodowe uprawniające do świadczeń z funduszu alimentacyjnego wynosi 900,00 zł na osobę. Ponadto w przypadku przekroczenia wymienionych kryteriów dochodowych istnieje możliwość ubiegania się o świadczenia w niższej wysokości (tj. w kwocie różnicy pomiędzy przysługującym świadczeniem, a przekroczonym kryterium dochodowym).
Więcej informacji na temat zasad przyznawania świadczeń rodzinnych oraz funduszu alimentacyjnego można uzyskać w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. 1 Maja 10, 28 – 131 Solec – Zdrój pokój 21 lub po numerem telefonu: 41 3776041 wew. 29 oraz na stronie Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej.
Dobry Start 300+
- Ksenia Kaczor
- Odsłony: 343
INFORMACJA O PROGRAMIE „DOBRY START” 2021/2022
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Solcu - Zdroju informuje, że od 1 lipca 2021 r. weszło w życie Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2021 r. (Dz. U. z 18 czerwca 2021 r., poz. 1092), zgodnie z którym zmieniły się zasady naboru wniosków do programu „Dobry Start” na rok szkolny 2021/2022.
Zgodnie z nowym rozporządzeniem wnioski o ustalenie prawa do świadczenia „Dobry Start” będzie można składać tylko w formie elektronicznej. Tym samym wnioski papierowe składane dotychczas w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej bądź za pośrednictwem Poczty Polskiej zostały wyeliminowane.
Od 1 lipca 2021 r. obsługę programu Dobry Start przejął Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Terminy składania wniosków nie uległy zmianie, nabór według nowych zasad rozpoczął się zgodnie z poprzednim rozporządzeniem, czyli od 1 lipca i zakończy się 30 listopada.